Friday, July 15, 2005

vem är jag då

Jag som skall bli barnmorska.
I denna blogg vill jag vara anonym, iallafall så anonym som det går.
För min egen skull och för att iunte basunera ut mina tankar till hela världen bara så där... jag är en småbarnsmamma på runt 30 (på en höft så där) som närt barnmorskedrömmen i flera år nu och kämpat för att nå dit.

Först 1 år på komvux sen tre års kämpande med sjuksköterskeprogrammet och sedan nu den sista slutspurten som ligger framför mig. 1.5 år på en högskola någonstans i Sverige. Jag är en glad och positiv tjejj som verkligen brinner för det här med kvinnovård. Det känns otroligt starkt i hela kroppen att det är detta som jag vill göra och jag bara måste nå dit....

En dag vill jag jobba på min egen privata mottagning.... det är iallafall drömmen....

No comments: