Saturday, October 7, 2006

abortsamtal

det har jag nu haft mina första, bla det första egna. Och jag hoppas innerligt att jag gjorde bra ifrån mig. Det viktigaste känns ju här att man inte lägger några som helst aspekter på kvinnan och eller mannen utan låter det vara deras beslut som man får stötta dem i och ge dem den information som de önskar och behöver.
Här är det svåra tycker jag när kvinnan/paret inte helt och fulllt har bestämnt sig utan lägger fram alla sina känslor tankar och vädrar allting de är framför mig och vill ha stöttning. Det är inget svårt att stötta tycker jag och jag lägger inga som helst aspekter på deras val, det svåra blir här att känna att man säger rätt saker, jag är livrädd för att säga fel saker.

Man vill ju inte vara den som säger allting på fel sätt och gör att de tar ett beslut pga mig eller vad jag säger och inte pga vad de själva känner.

Det viktigaste blir på nått sätt att ma kan försöka förmedla att vad de än väljer så måste de känna att det var det som var rätt beslut i det läget som är just nu...
men det är svårt... oh så svårt...

No comments: