Friday, November 4, 2005

tentan är över

och det kändes väl som jag skulle ha klarat den.

Det som känndes bäst var väl egentligen att jag upplevde att jag kunde mera än vad jag hade trott när jag väl satt där med papprena framför mig.

Skönt....

Frågorna var framförallt på genetiken (ärftlighet och delning av könsceller) menscykeln lite anatomi o inkontinens o lite annat. Jag skrev ganska så mycket och var klar efter 1 timme och 55 minuter.

Tentan bestod av 28 frågor och max kunde man få 53.5 poäng. Jag svarade på alla frågor utom 2. Det jag är osäker på är om jag får full pott på alla frågorna. Men jag skrev ned lite och tog med hem. Enligt mina beräkningar hade jag då 35 rätt och 8 osäkra. Man skall ha 40.25 för att bli godkänd. ( vi har iallafall spärren vid 75%) när jag räknade hemma kom jag fram till att jag har ca 40 poäng.

När jag diskuterade med en kursare så kom jag fram till att jag nog har flera. Iallafall känns det som om jag skulle ha klarat tentan så det är det jag tänker leva på nu ett par dagar innan det är dax att börja skriva hemtenta i anti konception.

GOTT..... en tenta närmare målet.... *ler*

No comments: