Tuesday, April 18, 2006

Idag har jag haft min första egna patientkontroll

och det var en graviditetskontroll i slutet av graviditeten. För mig känndes det bra och jag hoppas att det gjorde det för tjejjen också, men det känndes som om jag kunde besvara de frågor som hon hade och som att hon "köpte" mig som ersättare tillfälligt liksom. Min handledare frågade om hon skulle känna på magen efter att jag hade kännt men det tyckte kvinnan inte behövdes utan att hon tyckte det känndes bra och att hon litade på vad jag kännt och sagt. *pustar ut* Annars var det en blandad dag…. p spruta, precv, spiral, gravkontroll, efterkontroll mm. Det är skönt när man känner att man börjar växa in i yrket. Att man faktiskt klarar av det och att man har svaren…. då känns det mycekt mycket bättre.

No comments: