Saturday, February 11, 2006

eleven babies and still counting

Ja nu mina vänner börjar det kännas riktigt bra....
Nu när jag får förlösa helt själv.. bm står bara bredvid och vägleder ev muntligt och låter min annars själv ta hand om förlossningen själv.
Idag har jag förlöst en kvinna som var 7 gravida 4 para... Det var en fantastisk upplevelse och jag var där hela tiden.

Igår förlöste jag själv även då och även den förlossningen var fin. Det är så förvirrande dock att ha både livet och döden i samma ända om man säger så.

Jag börjar tro och ana att tom jag kommer att kunna bli en förlösande barnmorska ändå. Det är bara lite mera jag måste lära mig innan dess.... lite mera kött på benen samt vana. Men jag längtar efter varje pass.... nu är statistiken tom riktigt bra.

Av mina 11 förlossningar är det 4 komplicerade och 7 normala... ÄNTLIGEN......

No comments: