Monday, January 9, 2006

Neotenta

Så var den sista tentan för terminen skriven och inlämnad.
Det känns skönt. Den var lite svårare än vad jag räknat med men samtidigt så kändes det som om det gick bra. Svaret kommer redan i nästa vecka och det är samtidigt som vi börjar att praktisera igen.

Det känns otroligt spännande med tanke på att vi nu under denna praktiken skall ha varit med och tillsammans med handledare förlöst 10 stycken . Det är hands on som gäller. Spännande.. Det är nu allting drivs till sin kulmen på nått sätt. Allt som man velat så länge kämpat för så hårt och önskat så hett... det drivs till sin spets på nått sätt och man får verkligen testa sig själv och sina kunskaper samt omdömmen.
Men om jag inte passar för det här då? Vad gör jag då? Har jag då kastat bort 4.5 år ( & året på komvux är ej att förglömma så 5.5 år) för det är ju inte sjuksköterska jag vill bli o inte jobba som det heller... det är mycket tankar som surrar i huvudet på mig kan jag lova

No comments: